Rok innowacji – Podsumowanie 2021 roku w opiniach Zarządu i Dyrekcji

2021 rok był dla firmy PAGEN rokiem innowacji - Innowacji w obszarze produkcji, logistyki, sprzedaży i marketingu. O ocenę minionego roku oraz przedstawienie planów na przyszłość poprosiliśmy Zarząd i Dyrekcję firmy.


Dominik Chamioło – Prezes Zarządu
W 2021 roku z pewnością nie brakowało nam wyzwań i ambicji w realizowaniu zdefiniowanych celów. W mojej ocenie najważniejszym wydarzeniem ubiegłego roku, było otwarcie nowej hali produkcyjnej, wieńczące kilkumiesięczne prace całego zespołu projektowego. Realizując tą inwestycję zwiększyliśmy łączną powierzchnię produkcyjno-magazynową do ponad 22 tys. metrów kwadratowych, zainwestowaliśmy w innowacyjne maszyny – w tym m.in. pierwszego w Polsce robota do montażu szyb zespolonych, a także flotę transportową wyposażoną w podwieszane wózki widłowe. Rozwijamy także nasz zespół, zatrudniając specjalistów w wielu obszarach. Inwestując w rozwój, możemy także cieszyć się dobrym wynikiem firmy – za co serdecznie dziękuję całemu zespołowi, życząc powodzenia w 2022 roku.

 
Sebastian Sosin PAGENSebastian Sosin – Dyrektor ds. Produkcji
W 2021 roku polscy producenci stolarki zmagali się z wieloma wyzwaniami, wśród których najważniejszymi okazały się dostępność surowców i optymalizacja produkcji. Mierząc się z tymi wyzwaniami, wdrażaliśmy jednocześnie m.in. technologię V-PERFECT® - wyposażając fabrykę w 3 modele SL4-FF EVO RS, automatyzację procesu montażu szyb zespolonych – wdrażając system zintegrowany z sortownią pakietów szybowych i tablicą świetlną wspomagającą kontrolę ich jakości, a także realizując projekt tzw. Cyfrowego Aluminium we współpracy z FIMTEC Polska, którego najważniejszym elementem jest sterowane numerycznie centrum zagniatające do naroży – DCM1. Jestem przekonany, że w 2022 roku w pełni wykorzystamy nasze moce produkcyjne.


Paweł Zatorski PAGENPaweł Zatorski – Generalny Dyrektor Handlowy
Rok 2021 był rokiem trudnym dla całej branży, głównie z powodu problemów związanych z dostępnością surowców. Nasi dostawcy usprawniają łańcuch dostaw, zapewniając, że sytuacja powinna unormować się do końca pierwszego półrocza 2022 roku. Podsumowując 2021 rok jestem bardzo zadowolony z rozwoju sieci salonów firmowych i rozpoczęcia współpracy z nowymi Klientami na rynku krajowym i exportowym. Szczególnie cieszy nas ilość nowych Klientów, rozpoczynających współpracę na zasadach salonów partnerskich – za co dziękuję całemu zespołowi PAGEN. Co istotne w 2021 roku naszą ofertę handlową wzbogaciliśmy o systemy aluminiowe Schüco, a także przeciwpożarowe okna i drzwi aluminiowe bazujące na systemie Ponzio PE 78EI określanym mianem DESIGN LINE. Rozwój parku maszynowego PAGEN - o którym powiedzieli moi przedmówcy oraz zaangażowanie zespołu jest podstawą wyznaczania ambitnych celów na 2022 rok.


Monika Romaniszyn PAGENMonika Romaniszyn – Dyrektor ds. Sprzedaży (Eksport)
W 2021 roku wraz z naszymi Partnerami skupialiśmy się na tym, aby wykorzystać możliwości sprzedaży naszych produktów w ramach specjalnych programów dofinansowań wymiany lub zakupu stolarki otworowej uruchomionych m.in. we Włoszech, Niemczech czy też Australii. Cieszy nas zwłaszcza wzrost sprzedaży na rynku włoskim wynoszący aż 53% r/r. Projekty, o których wspomniałam będziemy z pewnością kontynuować także w 2022 roku – zwłaszcza na rynku francuskim, który także dynamicznie się rozwija. Planując umocnienie naszej pozycji na rynku USA - cieszy nas poprawa nastrojów amerykańskich firm budowlanych, będąca efektem utrzymywania się wysokiego popytu na rynku nieruchomości, pomimo obaw związanych z inflacją, zakłóceniami w łańcuchu dostaw i utrzymującym się niedoborem siły roboczej. Z satysfakcją obserwujemy także sprzedaż na rynku słowackim i czeskim oraz planujemy ekspansję na nowe rynki.    


Anita Wierciak-Kaperek_PAGENAnita Wierciak-Kaperek – Dyrektor ds. Sprzedaży (Polska)
Definiując strategię handlową na lata 2021-2023, podjęliśmy decyzję o zintensyfikowaniu rozwoju sprzedaży realizowanej przez własne Salony Firmowe. Ten kierunek rozwoju sieci sprzedaży w odniesieniu do obecnej sytuacji rynkowej stanowił będzie w naszej ocenie jeden z najbardziej istotnych elementów strategii rozwoju firmy w kolejnych latach jej działalności. W 2021 roku otworzyliśmy nowe salony sprzedaży w Busku-Zdroju, Rzeszowie, Limanowej, Skawinie i Myślenicach. Obecnie prowadzimy procesy rekrutacyjne, zaawansowane negocjacje z właścicielami lokali oraz prace projektowe związane z aranżacją nowych salonów sprzedaży w rozproszonej sieci sprzedaży na terenie całego kraju.


Jacek Wach PAGENJacek Wach – Dyrektor ds. Marketingu
Podsumowując 2021 rok możemy śmiało powiedzieć, że proces rebrandingu marki PAGEN został zakończony, za co serdecznie dziękuję całemu zespołowi zaangażowanemu w ten projekt. Zwieńczeniem rebrandingu będzie prezentacja naszych produktów i marki w nowej odsłonie podczas prestiżowych targów Fensterbau Frontale 2022 w Norymberdze, których marcowy termin z uwagi na sytuację związaną z pandemią COVID-19 prawdopodobnie zostanie zmieniony. Budując świadomość marki PAGEN w 2021 roku, często gościliśmy w mediach, współpracując m.in. z TVN Grupa Discovery, RMF FM, Radiem Eska i Muratorem. Projektem wzbudzającym sporą ciekawość był konkurs „Okna w Parze z Projektem Wnętrz”, który będzie miał swój epilog w 2022 roku – pokażemy efekt współpracy naszych Klientów z Mirellą i Marcinem Kępczyńskimi. Innych planów na 2022 rok nie zdradzam – w marketingu lubimy niespodzianki.


Katarzyna PytelKatarzyna Chamioło – Prokurent, koordynująca projekty o charakterze Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR).
2021 rok był dla nas czasem, w którym szczególnie podkreślaliśmy znaczenie poczucia wspólnoty, zdrowia, bezpieczeństwa i więzi rodzinnych. Zaangażowaliśmy się m.in. we współpracę z UNICEF Polska, którą będziemy kontynuować także w 2022 roku w ramach programu „Przyjaciel UNICEF”. Po raz kolejny zorganizowaliśmy akcję krwiodawstwa „Krewniacy #DoDzieła” na terenie naszej firmy oraz włączyliśmy się w projekt „Onkoodpowiedzialni”. Angażowaliśmy się także w lokalne akcje społeczne – m.in. pomoc Marcelkowi Kubali, pogorzelcom z Nowej Białej czy też podopiecznym okolicznych domów dziecka we współpracy ze Sławomirem Rawińskim, trenerem personalnym i zawodnikiem MMA. Przed nami także nowe projekty o charakterze CSR, nad którymi obecnie pracujemy - najbliższy już w styczniu – „Finał przed Finałem” na rzecz 30. Finału WOŚP.  


Publikacja przygotowana we współpracy z Redakcją Oknonet.pl >