- Strona główna
- Aktualności i wydarzenia
- Centrum SCHIRMER–TANDEM w parku maszynowym firmy PAGEN
Centrum SCHIRMER–TANDEM w parku maszynowym firmy PAGEN
W firmie PAGEN zainstalowano nowoczesne centrum tnąco-obróbcze SCHIRMER-TANDEM, wyposażone w rozbudowane moduły wspomagające cięcie i obróbkę profili PVC, wiercenie dybli, klamek i innych obróbek specjalnych o wydajności co najmniej 300 jednostek na 8 godzin! Wdrożenie maszyny zrealizowała firma URBAN Polska.
Centrum tnąco-obróbcze SCHIRMER-TANDEM to solidna i masywna konstrukcja maszyny, zbudowana z najlepszych na rynku podzespołów: mechanicznych BOSCH-REXROT, pneumatycznych FESTO i elektronicznych BECKHOFF, którą wyróżnia wysoki poziom automatyzacji, modułowość i wydajność.
Każda maszyna do obróbki profili – zanim trafi do konkretnego zakładu produkcyjnego – montowana jest w hali produkcyjnej firmy Schirmer. Tam jest testowana, a następnie po pozytywnych wynikach, demontowana i ponownie montowana już w zakładzie producenta. Dążymy do tego, aby dostosować linię do obróbki profili do indywidualnych potrzeb, wspierając nie tylko proces cięcia i obróbki profil, ale również frezowanie uszczelek, słupków, połączeń HFL, czy też wykonywanie rowków pod okapniki aluminiowe. Co niezwykle ważne możemy je łączyć z centrami tnącymi stal, włącznie z robotem do wkładania stali, stacjami do montażu zaczepów oraz w pełni automatycznym sortownikiem – tłumaczy Janusz Bubień, Prezes Zarządu URBAN Polska.
Centrum SCHIRMER oprócz standardowych obróbek w PVC i PVC ze stalą, wykonuje dodatkowe operacje bez straty wydajności, a co najbardziej istotne - może być obsługiwane przez jedną osobę. Sam proces załadunku wzmocnień do profili PVC może odbywać się zarówno manualnie, jak i z automatycznym wsuwaniem stali, rozbudowanym na przykład o moduł do wycinania matrycowego. Do transportu profili zastosowano wysoko precyzyjne, dynamiczne i odporne na ścieranie napędy liniowe. W rozwiązaniu dostarczonym przez URBAN Polska należy zwrócić szczególną uwagę na specjalistyczne noże do przycinania termozgrzewalnych uszczelek, a także te do wycinania uszczelki przylgowej oraz środkowej pod słupki, dzięki którym możliwa jest odpowiednia obróbka profili.
Maszynę zaopatrzono również w dwie 3-osiowe, dziewięcionarzędziowe stacje do frezowania uszczelek oraz słupków. Oprócz tego, trzy podwójne - od góry i od dołu - elektryczne wkrętarki do przykręcania wzmocnień stalowych z profilem PVC na serwosilnikach z automatycznym podawaniem wkrętów, które doprowadzają wkręty dla różnych systemów profili o trzech różnych długościach: 3,9 x 19 mm, 3,9 x 16 mm oraz 3,9 x 13 mm. Dzięki temu możliwe jest jednoczesne, obustronne przykręcanie wzmocnień przy słupkach bez konieczności ich przekładania czy obracania – informuje Sebastian Sosin, Dyrektor Produkcji w PAGEN.
Elektryczne (nie pneumatyczne) wkrętarki do wzmocnień regulowane za pomocą serwosilnika, o których wspomniano, zapewniają optymalną liczbę obrotów wkrętów. Odpowiednie parametry zależą od grubości stali i wybierane są automatycznie. Zapewnia to optymalne ułożenie każdego wkrętu oraz dłuższą żywotność bitów.
Tak rozbudowane centrum może być wyposażone dodatkowo o moduł automatycznego montażu zaczepów z ich podawaniem i przykręcaniem, moduł frezujący do słupka stałego lub ruchomego z dwoma lub czterema narzędziami jedno- lub dwustronnymi, czy urządzenie do spawania odpadów stalowych w celu 100% wykorzystania stali. Istnieje także możliwość doposażenia w jednostkę do produkcji i formowania wzmocnień stalowych, gdzie stal jest zamawiana w rolce, a centrum samodzielnie rozwija, formuje kształt, przycina i wkłada wzmocnienia stalowe. Modułem zamykającym Centrum jest automatyczny robot do sortowania i odkładania na półki wózka elementów wychodzących z linii Schirmer.
Oprócz wdrożenia centrum tnąco-obróbczego SCHIRMER-TANDEM, firma PAGEN zakontraktowała także linię logistyczną oraz w pełni zautomatyzowane, precyzyjne i wysokowydajne centrum obróbczo-tnące z multiwrzecionem oraz dwoma jednostkami tnącymi do cięcia i obrabiania profili z aluminium. Dostawę i wdrożenie kolejnych maszyn zaplanowano na wrzesień 2024 roku.