PAGEN ambasadorem krwiodawstwa w branży okienno-drzwiowej

W całej Polsce od kilku miesięcy pilnie potrzebna jest krew. W odpowiedzi na apele Narodowego Centrum Krwi oraz Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, akcję krwiodawstwa na terenie swojego zakładu zorganizowała małopolska firma PAGEN – produkująca okna, drzwi, rolety i bramy garażowe. Przedsięwzięcie ma szansę stać się akcją branżową, ponieważ kolejni jej przedstawiciele zapowiedzieli organizację podobnych inicjatyw na terenie swoich zakładów produkcyjnych.

1 października 2020 roku ok. godziny 9:00 przed siedzibą firmy PAGEN Sp. z o.o. zaparkował Mobilny Punkt Poboru Krwi, w którym pracownicy małopolskiego producenta stolarki otworowej mogli honorowo oddać krew. Akcję „Krewniacy #DoDzieła” koordynowało Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Krakowie. W przedsięwzięcie zaangażowano niemal całą firmę – począwszy od działu produkcji, przez działy handlu, księgowości, technologii, serwisu, marketingu, logistyki, aż po dyrekcję i zarząd.

Krew to bezcenny lek, którego nie da się wyprodukować w laboratorium, dlatego zaangażowanie dawców krwi jest niezbędne, aby lekarze mogli walczyć o zdrowie i życie pacjentów. Dziękuję wszystkim osobom, które zaangażowały się w przygotowanie akcji, zwłaszcza tym, którzy postanowili szlachetnie podzielić się darem życia – powiedział Dominik Chamioło, Prezes Zarządu PAGEN Sp. z o.o.


Krew i jej składniki podawane są pacjentom z chorobami nowotworowymi - w trakcie i po chemioterapii, kobietom rodzącym, pacjentom wymagającym zabiegów operacyjnych, osobom u których występują braki krwi i jej składników czy zaburzenia krzepnięcia, osobom po oparzeniach i urazach, a także tym, którzy ulegli wypadkowi. Szpitale każdego dnia wykonują setki planowych zabiegów oraz skomplikowanych operacji, które wymagają zabezpieczenia dużych ilości krwi. Warto podkreślić, że średnio 1 na 10 osób leczonych w szpitalu potrzebuje krwi. Przy operacjach serca zużywa się ok. 6 jednostek krwi. Podczas operacji z udziałem ofiar wypadków komunikacyjnych konieczne jest ok. 10 jednostek krwi, natomiast przy przeszczepieniu wątroby - ok. 20 jednostek. Żeby uświadomić sobie, jak wiele krwi potrzeba, aby uratować życie jednego człowieka, wystarczy wziąć pod uwagę fakt, że jednorazowe oddanie krwi pełnej przez dawcę to 450 ml, stanowiące jedną jednostkę.


 Większość pracowników naszej firmy oddawało krew po raz pierwszy w życiu. Ich zaangażowanie i odpowiedzialność zasługują na szczególne słowa uznania. Z pewnością akcja na terenie firmy PAGEN będzie mieć swoją kontynuację w przyszłości – podsumował Dominik Chamioło.


Organizację podobnej akcji zapowiedziały także firmy Winkhaus Polska oraz Salamander Window & Door Systems S.A. - strategiczni partnerzy firmy PAGEN, zachęcani przez organizatorów w specjalnym filmie promującym przedsięwzięcie.


 

Wierzę, że nasza inicjatywa może stać się akcją o charakterze branżowym lub nawet wyjść poza jej ramy. Mamy szansę udowodnić, że oprócz biznesu łączą nas więzy krwi – powiedział Jacek Wach, Dyrektor ds. Marketingu w PAGEN Sp. z o.o.